Köpevillkor för webbshop

Giltig fr. o. m. 1.2.2021

Allmän information om webbutiken

Produkterna från e-handeln säljs av Kiinteistö Oy Krepelins affärs-ID 1049978-1 (senare: Krepelin). Vi säljer produkter till vuxna individer i Finland. Beställningar under 18 år tas om hand av en vårdnadshavare. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och porto.

Beställning

Produkter beställs vanligtvis via Internet på www.krepelin.fi via kundvagnen. Alla beställningar bekräftas via e-post med angivande av priset på ordern, leveranskostnader och de beställda produkterna. För att få en orderbekräftelse måste du ange en e-postadress när du beställer. Kunden godkänner de leveransvillkor som gäller för varje beställning.

Orderbekräftelse

Vi skickar en beställningsbekräftelse via e-post som visar dig:

  1. ett ordernummer som du kan använda som referens när du hanterar
  2. ordern
  3. betalningsmetodinformation
  4. Leveransinformation
  5. beställda produkter
  6. fakturasammanfattning

Du kan kontrollera innehållet i din beställning via användarkontot på vår webbplats. Krepelin förbehåller sig rätten att korrigera produktpriser om de av tekniska skäl visas felaktigt i webbutiken.

Rabatter

Rabatter beräknas på produktens normala pris. Endast en rabatt per produkt. Rabatter på kupongkoder beräknas i kassan.

Betalningsmetoder

Produkter och deras porto betalas vid beställning. Du har tillgång till ett omfattande urval av säkra, inhemska betalningsmetoder för kassaföretag. Du kan läsa mer om betalningsmetoder på sidan Betalning.

Leveranstid

Vi lägger ut produkter varje vardag. Beroende på bankanslutningarna tar det 1-3 arbetsdagar från betalningen av fakturan. Avvikande leveranstider meddelas i avsnittet ”Nyheter” på Krepelins förstasida. Om vi ​​av någon anledning inte kan leverera din beställning omedelbart eller alls, kommer vi att kontakta dig.

Leveransmetod och leveranskostnader

Fraktkostnader inkluderar frakt- och förpackningskostnader. Du kan se leveranskostnader efter att ha valt betalnings- och leveransmetod i kundvagnen. Vi levererar beställningar som paket eller brev. Endast paketet kan spåras med leverans-ID. Om leverans önskas som ett ”brytbart” paket läggs betalningen för det separat bearbetade paketet till leveranskostnaderna enligt giltiga postpriser. För mer information om Postis paketalternativ, betalningar och transportmetoder, besök www.posti.fi. När sändningen har lämnats att transporteras av Post eller annan speditör har Krepelin ingen möjlighet att påverka den valda leveransmetoden eller adressen.

Utbytes- och returvillkor

Kunden har en 14-dagars utbytes- och returrätt i enlighet med finska konsumentskyddslagen. Returrätten gäller endast oanvända och marknadsförbara produkter i originalförpackningen. För att kunna utnyttja ångerrätten måste du meddela om annullering före utgången av ångerperioden (kapitel 6, avsnitt 14 i konsumentskyddslagen). Du kan göra ett avbokningsmeddelande via e-post till info [at] krepelin.fi eller per brev till Kiinteistö Oy Krepelin, Östra Långgatan 47, 64100 Kristinestad.

Inkludera följande information:

  1. ditt kundnummer, namn, adress och telefonnummer
  2. en kopia av orderbekräftelsen

Returadress:
Kiinteistö Oy Krepelin, Östra Långgatan 47, 64100 Kristinestad.

Produkterna kan returneras antingen genom gratis kundretur med Posten eller direkt till Hotell Krepelin. Krepelin ansvarar för returkostnaderna när returen har gjorts i enlighet med dess instruktioner via Postens kundtjänst.

Krepelin returnerar alla betalningar till kunden för de returnerade produkterna, inklusive leveranskostnader, utan dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter att företaget har mottagit de returnerade produkterna eller tills kunden har bevisat att han har returnerat produkterna. Krepelin gör returen med den betalningsmetod som kunden har betalat med, via Checkout Finland Extranetsystem och på ett sådant sätt att kunden inte får några kostnader för returneringen av produkterna.

Vi kommer inte att få retur mer än 14 dagar efter leverans om inte en längre returperiod ges i förväg separat skriftligen i orderbekräftelsen eller via e-post. När återbetalningen har godkänts återbetalas pengarna direkt till ditt konto efter mottagandet och behandlingen av återbetalningen. I enlighet med kapitel 6 17 § i konsumentskyddslagen returneras prestanda när varorna har returnerats (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L6P17). Vi debiterar en separat avgift på 30 € för kostnaderna för vårt företag för leveranser som inte har hämtats på platsen.

Begränsningar av returrätten enligt 6 kap. 16 § konsumentskyddslagen:

Hygien och intimprodukter har ingen returrätt efter att förpackningen har öppnats, eftersom produkten inte kan returneras för försäljning på grund av dess karaktär. Hygien och intimprodukter inkluderar till exempel skönhets- och hudvårdsprodukter.

En produkt kommer inte att få returrätt och / eller annullering om det är en vara som tillverkats, beställts eller modifierats specifikt på begäran av köparen, när arbetet har börjat slutföras eller inköpsordern för den produkt som köpts för kund har slutförts.

Problemsituationer under transport och för defekta produkter
Om produkten har gått förlorad under transport, skadats eller fel produkt har levererats till kunden, måste kunden omedelbart rapportera felet till info [på] finfonic.fi eller per post:

Kiinteistö Oy Krepelin, Östra Långgatan 47, 64100 Kristinestad.

Meddelande om felaktig leverans eller defekt produkt måste göras inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Om paketet skadas på postkontoret eller vid hantering av en annan speditör, måste ett klagomål om produkten omedelbart göras till postkontoret eller till den speditören.

Behandling av personuppgifter

Vi följer den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Det betyder t.ex. det där

  1. Din information som lagras i samband med ditt köp i webbutiken lagras endast i Krepelins eget kundtjänstsystem. Alla hotellbokningar du gör kommer att lagras i ett hotellbokningssystem med samma typ av regler och du kan läsa om dem här.
  2. E-handelsregistret är endast avsett för hantering av Krepelins kundrelationer för e-handel.
  3. E-handelsregistret är endast tillgängligt för Krepelin-personal och auktoriserade systemadministratörer, det är konfidentiellt och dess information avslöjas inte för tredje part.
  4. Din bank- eller kreditkortsinformation kommer inte att avslöjas för Krepelin-personal.
  5. All dataöverföring sker via säkra, säkra anslutningar.


Information som finns i e-handelsregistret:
● Kundens namn
● Kundkontaktinformation (möjlig arbetsplats, arbets- eller hemadress, telefonnummer, fax, e-post)
● Köphistorik
● Köpta produkter
● Datum för beställning
● Beställ betalningsmetod
● Beställningshistorik

Du kan läsa mer i .

Förändringar

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan beställningen måste kunden bekanta sig med gällande leveransvillkor.